Próba Ogniowa -

Próba Ogniowa w partnerstwie i nie tylko....
     Piękny film o miłości, pokazujący, czym jest prawdziwa miłość, polecam, szczególnie tym, co mają małżonków, zmienia punkt patrzenia na rodzinę i partnerstwo. 
Mój ulubiony moment w filmie i przesłanie....


O prawdziwej miłości (scena ojca i syna)
Fragment z filmu Próba Ogniowa 

O prawdziwej miłości (scena ojca i syna)

Kaleb: "Jak mam kochać kogoś, dzień po dniu, cały czas, jak w kółko ta osoba, ciągle mnie odrzuca "

Tata Kaleba: "Nie możesz kochać swoją żonę, ponieważ nie możesz jej dać to, czego się nie masz. Ja nie mogłem prawdziwie kochać Twoją matkę, aż zrozumiałem, czym jest prawdziwa miłość i że naprawdę kocham Twoją Matkę. To nie dlatego, że mam jakieś nagrody z tego. Podjąłem decyzje, aby kochać Twoją matkę bez względu na to, czy ona na to zasługuje, czy też nie, czy odwzajemnia, czy też nie. Syn, Bóg cię kocha, nawet jeśli na to nie zasługujesz. Mimo, że Go odrzucili, pluli Mu w twarz ... " 

A to moje drugie ulubione zdanie z filmu, o problemach w małżeństwie."

O Hard Times "Nigdy nie zostawiaj swojego partnera w tyle, zwłaszcza w ogniu."
Nie jestem wierząca i nie traktuje tego filmu, jak coś o Bogu i religii, ale zainspirowały mnie 4 rzeczy i zmusiły do refleksji.

1. Nie porzucamy partnerów w ogniu (metafora pracy straży i partnerstwa) Tak jak podczas akcji w pożarze, odczuwają lęk, presje, nerwy i mogą łatwo popełnić błąd, lub zginąć. Ale wiedzą, że liczy się praca zespołowa, że koledzy liczą na wsparcie, ufają  i czują to co samo...

Podobnie chyba jest z partnerstwem. Są chwilę miłe i mniej miłe, ale to od nas zależy, czy się przejdzie razem ogień, czy się zrobimy większy ogień i nie damy rady, czy poddamy się na zakręcie. Czy będziemy walczyć o wspólną przyszłość.

2. W filmie właśnie pokazali to, można być twardym, ale w prawdziwym ogniu wychodzą nasze słabości. Prawdziwa pozytywna walka, to walka ze swoimi słabościami. To my, stając się lepsi, zmieniamy innych. Walcząc z innymi, sprawiamy, że ktoś się broni atakując. Więc to nie rozwiązuje problemu, lecz je powiększa. Pokonując swoją złość, odkrywamy w sobie dobro, które sprawia, że inni się zarażają, a przede wszystkim, stajemy się wolni.

3. Można by powiedzieć, że wiele błędów, porażek skazujemy na klęskę ostateczną. Nie próbujemy naprawić, znaleźć rozwiązania i przyczyny i zajrzeć w siebie. Chcieć lepszego życia. Często wolimy uciec, niż stawić czoła problemom, ale czy nie warto walczyć o to co chcemy zbudować?

4. Film pokazuje czym jest prawdziwa miłość, nie wtedy, kiedy oczekujemy nagród, lecz wtedy, kiedy jest bezinteresowna, w biedzie i bogactwie. W kryzysie i sukcesach.

Wzruszyłam się na tym filmie 3x, podobały się mi dialogi i akcja, pełna emocji i refleksji. Po tym filmie, widzę inaczej miłość i mam nadzieje, że stałam się lepsza.

Krótko o filmie...
Kapitan straży ma problemy w małżeństwie i żona chce rozwodu, on załamany i zły na nią też tego chce. Jego proponuje mu, małą próbę na 40dni. Wysyła mu dziennik z radami, jak okazywać miłość swojej żonie. Bukiet kwiatów, kolacja i coraz trudniej. Małżonka jest przekonana że to gra i odrzuca gesty. Nasz bohater, musi przejść samego siebie i zrozumieć, sens tej próby.

Piosenki do filmu...




Życzę Wam, wytrwałości i prawdziwej miłości...

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Kontrowersja o Kubusiu Puchatku

Moje ulubione Fragmenty z filmu "Stowarzyszenie Umarłych Poetów"

Lista filmów podobnych do Władcy Pierścieni