Moje ulubione Fragmenty z filmu "Stowarzyszenie Umarłych Poetów"

Stowarzyszenie Umarłych Poetów  -  Film

Jednym z najlepszych filmów, jakie miałam okazje zobaczyć, to właśnie ten, wielkie przesłanie i pokazanie prawdziwy bunt, życie i bycia sobą. Zmusza do refleksji i polecam każdemu, a tym czasem przypomnę moje ulubione sceny, które Inspirują, do tego by się buntować, korzystać z życia i kochać.

  No cóż, chodźcie.
- Chodźmy. - No dalej chłopaki.
- Chodźmy.
"O, Kapitanie, mój Kapitanie."
Kto wie, skąd pochodzi ten cytat ?
Ktokolwiek?
Żadnych skojarzeń ?

To z wiersza Walt'a Whitman'a, opowiadającego o Abraham'ie Lincoln'ie.
Na naszych lekcjach możecie się do mnie zwracać

panie Keating...
albo, jeśli się odważycie, "O, Kapitanie, mój Kapitanie."
Jako, że zapewne dotarły do was plotki na temat moje skromnej osoby, pozwólcie wyjaśnić,
że owszem jestem wychowankiem Hell-ton i ją przetrwałem.
I nie, nie byłem wtedy gigantem umysłowym jakich widywaliście wcześniej.
Byłem intelektualnym 98-funtowym słabeuszem.
Na plaży ludzie rzucaliby mi Byron'a w twarz.
Teraz... pan Pitts ?
To raczej niefortunne nazwisko.
- panie Pitts, gdzie pan jest ?
Panie Pitts, czy raczyłby pan otworzyć podręcznik na stronie 542...
i przeczytać pierwszą strofę wiersza, który się tam znajduje?
"Dziewicom,by próżno nie czekały" ?
Właśnie ten.

- Całkiem odpowiedni, nieprawdaż ?
"Rwijcie pąki swoich róż, póki jeszcze możecie."
"Bo czas uleci, choć stary swym wiekiem."
"Kwiat, co dziś uśmiechem się ukłoni, Umrze jutro w waszej dłoni."
Dziękuję panie Pitts.
"Rwijcie pąki swoich róż, póki jeszcze możecie"
Po łacinie myśl tę można wyrazić jako "Carpe diem."
Czy ktoś wie, co ten zwrot znaczy?
Carpe diem. "Chwytaj dzień."
- Bardzo dobrze, panie Meeks.
Meeks. Kolejne niezwyczajne nazwisko.
Chwytaj dzień.
"Rwijcie pąki swoich róż, póki jeszcze możecie."
Jak myślicie, dlaczego poeta napisał te słowa ?
- Pewnie się spieszył. - Nie, nie! Zonk !
Ale dziękuję za udział w naszej grze.
Napisał tak, ponieważ jesteśmy tylko pokarmem dla robactwa.

Ponieważ, nawet jeśli w to nie wierzycie, każdy z nas...
pewnego dnia przestanie oddychać, zrobi się zimny i umrze.
Podejdźcie tu...
i przyjrzyjcie się uważnie tym twarzom z przeszłości.
Przechodziliście obok nich wiele razy. Ale nie sądzę,byście się im kiedykolwiek przyjrzeli.
Nie różnią się niczym od was, prawda?
Te same fryzury.
Przepełnieni hormonami, tak jak wy.
Niepokonani, tak jak wy. Świat leży u ich stóp.
Wierzą, że przeznaczone im są wielkie rzeczy, dokładnie tak jak wy teraz.
Ich oczy przepełnione nadzieją, dokładnie jak wasze.
Czekali, aż było już za późno...
by wydobyć z życia choć odrobinę tego, do czego byli zdolni.
Bo widzicie panowie, ci chłopcy są teraz nawozem.
Ale jeśli się wsłuchacie...

 usłyszycie ich szept, ich przesłanie dla was.
Dalej, podejdźcie.
Słuchajcie. Słyszycie?
Carpe.
Słyszycie ?
Carpe.
Carpe diem.
Chwytajcie dzień, chłopcy.
Uczyńcie wasze życie niezwykłym.


...................................................


 "Dlaczego tu stanąłem?
- Jak myślicie ? - Żeby być wyższym?
- Nie! Dziękuję za udział w grze.
- Stanąłem tu...
by przypomnieć samemu sobie, iż ciągle powinniśmy zmuszać się do innego patrzenia na świat.
Stąd wszystko wygląda inaczej.

Nie wierzycie mi ?
Sprawdźcie sami. Dalej.
Sprawdźcie. Jeśli jesteście czegoś bardzo pewni,
spróbujcie o tym pomyśleć z innego punktu widzenia.
Nawet jeśli wydaje się to śmieszne lub głupie,
musicie spróbować.
Kiedy czytacie książkę, nie rozpatrujcie tylko tego, co mówi autor.
- Weźcie pod uwagę również to, co myślicie WY.
Musicie odnaleźć swój własny głos.
Im dłużej będziecie zwlekać z rozpoczęciem tych poszukiwań,
tym mniej możecie liczyć na to, że zakończą się sukcesem.
Thoreau powiedział: "Większość ludzi wiedzie życie w milczącej beznadziei."

Nie poddawajcie się temu. Zaryzykujcie.
Nie odchodźcie od krawędzi jak lemingi. Rozejrzycie się.
- Właśnie tak panie Priske. Dziękuję !
Tak !
Odważcie się uderzać i znajdować nowe przestrzenie ."


A to wersja Video :)
..........................................................


"Panowie, za to nie ma ocen. Po prostu spacerujcie.
- Właśnie tak.
- "Kiedyś powiedziano mi." - "Kiedyś powiedziano mi."
"Trudno wiersze pisze się."
- "Trudno wiersze pisze się." - Lewa. Lewa. Lewa, prawa, lewa.
Lewa. Lewa. Lewa, prawa, lewa.
Lewa. Stop !
Dziękuję panowie.
Jak pewnie zauważyliście, każdy z nich zaczął swoim własnym, indywidualnym tempem.
Pan Pitts się nie spieszył. Wiedział, że kiedyś gdzieś dotrze.
Pan Cameron. Zdawał się pan myśleć, "Czy tak dobrze ?" Może być dobrze.
Może być dobrze. Wiem to. A może nie. Nie wiem."

Pan Overstreet, wiedziony przez głębszą siłę. Tak.
To wiemy. Dobrze. Ale przecież nie chodzi o naśmiewanie się z nich.
Chodzi o to, by przedstawić sposób dostosowywania się.
Trudno jest zachować własne przekonania, kiedy presja otoczenia zmusza nas do zmiany.
Widzę teraz wasz wzrok, który mówi: "Ja na pewno maszerowałbym po swojemu."
Zapytajcie jednak samych siebie, dlaczego klaskaliście.
Każdy z nas ma ogromną potrzebę akceptacji.
Ale musicie zaufać tym waszym przekonaniom, które wyróżniają was spośród innych.
Nawet jeśli inni uważają je za dziwne i niepopularne.
Nawet jeśli tłum twierdzi:, "To złeeeee."
- Robert Frost powiedział,
"Gdy stanąłem w lesie na rozstaju dróg podążyłem tą mniej uczęszczaną."

"I wiedziałem, że to znaczy już, że jest inaczej."
Chce, żeby każdy z was znalazł teraz swój unikalny rytm,
sposób chodzenia, niezależnie od kierunku.
Cokolwiek zechcecie, nieważne, czy jest dumne, czy głupie - cokolwiek.
- panowie, dziedziniec należy do was.
Nie musicie udawać, zróbcie to dla siebie samych.
Panie Dalton, dołączy pan do nas ?
Ćwiczę swoje prawo do nie spacerowania.
Dziękuję panie Dalton. Za przedstawienie swojego punktu widzenia.
- Płyńcie pod prąd."


.................................................


 Zdradzę wam pewną tajemnicę. Zbliżcie się.
Zbliżcie !
Nie czytamy i piszemy poezji, bo jest miła.
Piszemy i czytamy ją, bo jesteśmy członkami rasy ludzkiej.
A rasę tą przepełniają namiętności.

Medycyna, prawo, ekonomia, inżynieria-
-to dziedziny niezbędne, by utrzymać nas przy życiu.
Ale poezja,
piękno, romans, miłość-
-dla tych wartości żyjemy  

..............
Wersja Video
..........................................................

"Pokaż mi serce nie opętane zwodniczymi marzeniami,"
"a pokaże ci człowieka szczęśliwego."
"Ale tylko w swoich marzeniach człowiek jest naprawdę wolny."
"Tak było zawsze i tak pozostanie na wielki."


....................................

Alfred Lord Tennyson.
"Ruszajmy przyjaciele."
"Wcale nie jest za późno, by szukać świata ze snów."
"A planów mam tak wiele. Ot, choćby przepłynąć horyzont wszerz,potem wzdłuż...."
"Nie ma już w nas tej mocy,"
"która za dawnych lat umiała wstrząsnąć niebem, poruszyć cały świat."
"Jesteśmy tym, czym jesteśmy."
"Zły los, a może zły czas..."
"osłabił w sercu ogień, co łączył niegdyś nas, lecz wzmocnił naszą wolę i teraz dobrze wiemy..."
"że trzeba szukać, szukać, szukać,"

"bez względu na to, co znajdziemy."

Inne sceny wersji Video

Zapraszam także na Inspirujące piosenki do Filmu :)



Końcówka na której się popłakałam :)

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Kontrowersja o Kubusiu Puchatku

Lista filmów podobnych do Władcy Pierścieni