Moja Poezja - Jaka Droga?

Jaka Droga?

Czemu ludzie chętniej widzą w innych zło i dlaczego lubią krytykować?
Dlaczego swe myśli skupiają na słabościach, błędach i lubią się tym dołować?
Dlaczego ludzie swe myśli, na gorycz marnują i swym kwasem, na siebie plują?
Czemu ludzie chętniej zazdroszczą innym i dlaczego innych ludzi nie szanują?
Czemu ludzie, zamiast tworzyć dobro, złem na zło odpowiadają?
Czemu, zamiast szukać rozwiązań w życiu?, wolą mówić – że ich nie ma i się poddają.
Oto są pytania, na które szukam odpowiedzi, już wiele lat.
Bo to co robią, czy to popycha ich do szczęścia? i tworzy im lepszy świat?
Czy dzięki temu, czują się lepiej i czy są dzięki temu, ludźmi lepszymi?
Czy dzięki temu, ich życie jest ciekawsze i czy tak wygrają ze złymi?

Czy nie lepiej szukać dobra i ku tej drodze się kierować?
Czy nie lepiej skupiać się na zaletach i do marzeń się motywować?
Czy nie lepiej, swoje myśli  - dobrem ładować i tworzyć życie fajniejsze?
Czy nie lepiej ludźmi się inspirować i ich szanować, aby życie było piękniejsze?
Czy nie lepiej, zamiast burzyć i krytykować, dobrym przykładem lepszy świat tworzyć?
Czy nie lepiej szukać rozwiązań, nie poddawać się i na życie się otworzyć?
I ciągle te pytanie w moim sercu, dlaczego ludzie nie wybierają drogi pokoju?
I taka moja myśl, że droga Inspiracji i dobra,  daje więcej w sercu harmonii i spokoju.
Siejąc dobro i widząc Inspiracje, wiarą w siebie w sercu, to droga problemów rozwiązania.
I myślę sobie tak, że skupiając się na wyzwaniach i marzeniach, to przyszłość jest wspaniała.

Jesteśmy odpowiedzialni za nasze interpretacje  i dlatego to my możliwość wyboru mamy.
Świat swój kreujemy, swój świat tworzymy i sami decydujemy, to co wybieramy.
Więc czy nie lepiej wybierać to, co nam pomoże w życiu i do szczęścia poprowadzi.
Czy nie lepiej od człowieka złego, być człowiekiem szczęśliwym, co sobie w życiu radzi.
I zadajmy sobie pytanie, co mi nie pomaga, a co mi dobro w życiu daje?
I czy walczę o swe marzenia i czy jak upadam, to się nie poddaje i z dumą powstaje?
I co mi pomoże, coś w życiu zbudować i jaką drogę wybrać, by mi spełnienie dawała.
Sztuka, to widzieć tak, by tworzyć lepszy świat, by wiedza była dobra i nam lepsze życie budowała.
I morał z tego taki, że ludzie pełni goryczy, to jakieś cudaki, którzy sobie sami kłody podkładają.
A ci, co pojęli tą małą inspiracje, to ludzie czynu, którzy dobrą drogę wybiorą, bo życie kochają.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Kontrowersja o Kubusiu Puchatku

Moje ulubione Fragmenty z filmu "Stowarzyszenie Umarłych Poetów"

Lista filmów podobnych do Władcy Pierścieni